søndag 1. april 2012

Barnekjole

En liten tulle kom til verden for 7 måneder siden. I går arrangerte foreldrene "Velkommen til verden"-fest for venner og familie. I tillegg til en liten tale og noen fine bøker, ga jeg henne denne kjolen. Den første barnekjolen jeg har sydd. Skulle gjerne hatt tid til å prøve og feile litt mer! Men men...


Jeg valgte å sy den i elastisk stoff istedet for å sy den med glidelås - det kommer i neste omgang... Da jeg sydde blonden på ble den litt trang i halsen, så jeg måtte åpne den bak. Håper hun får den over hodet!! Skal passe til ca ett år. Mønster og stoff er fra Stoff og stil.

2 kommentarer:

  1. Næmen flinke Ingvild!
    Herlig kjole!
    Håper du får mer tid til dette etterhvert.
    Og så ser jeg at jeg har lyst å lære deg noen små triks som gjør syopplevelsen enda kjekkere :o)

    Ønske deg en god påske med din kjære Ingvild.
    Klem fra Anne på landet.

    Om du sjekker bloggen til Tovepia, så hadde hun en oppskrift tidligere på det å fjerne kommentarsprerren :o)

    SvarSlett
  2. Jeg fant kommentarsperren, men det het "ordbekreftelse":) Håper det er i orden nå...

    Takk for det. Jeg mottar gjerne tips og triks! Akkurat denne kjolen bærer nok mer preg av at jeg måtte skynde meg å bli ferdig, enn at jeg syntes det var spennende å utforske nye ting... Men merker jeg lærer godt ved å utføre, så jeg kommer gjerne på nytt kurs:)

    God påske til deg, Annemor. Lenge siden jeg har snakket med deg nå. Tenkte jeg skulle slå på tråden en dag...

    SvarSlett