onsdag 18. april 2012

Ballaklava

Hvert år blir min kjære innkalt til heimevernsøvelse. Han bruker en-to måneder i forkant på å grue seg, en uke på å gjennomføre, og konkluderer stort sett med at det ikke var så gale som først antatt. Men, han klager på utstyret de får utdelt, blant annet hodetøyet. Han spurte meg derfor pent om jeg kunne strikke en ballaklava til ham. Det gjorde jeg, men han ble ikke helt fornøyd, så jeg prøver igjen. Ikke alltid så lett å treffe på første... Denne er derfor til salgs dersom noen andre skulle være interessert. Oppskriften heter Finnlandshette, men det tror jeg er noe misvisende da hele ansiktet er åpent. Strikket i Vamsegarn fra Raums Ullvarefabrikk. Pris kr 200,-. Passer både kvinner og menn.



PS. Den passer helt fint, han bare ønsker at den skal kunne brettes sammen til en vanlig lue, og der skorter denne litt...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar