onsdag 23. februar 2011

Vinterstemning på Mjølfjell

På fredag reiste jeg og tre mannfolk til Mjølfjell på helgetur. Helgen stod i matlagingens og langrennsskienes tegn. Menyen var planlagt i lang tid i forveien, men vi plusset nok på litt ekstra i løpet av handleturen likevel... Nydelig føre, knall sol, fire retters middag - alt man kan tenke seg av velvære samlet i én helg. Hjemmelaget pasta og indrefilet av reinsdyr var blant ingrediensene. Også en god dose vin selvfølgelig... I tillegg trumfet mannfolka igjennom at der skulle spilles poker. Som den ferskeste pokerspiller rundt bordet ble jeg nok ikke ansett som mye til trussel. Og det var jeg heller ikke den første kvelden. Lørdagen derimot, gjorde jeg rent bord - og det kommer jeg til å snakke om i mange uker til framover!!!

Det var nydelige fotomotiv hvor enn man snudde seg...

Solen er i ferd med å gå ned. Hjemme venter matlaging og hyttekos.


 Turgjengen

Dag to - jeg prøver meg på telemark med litt mer - mest mindre - hell...

Den snødekte hytten i solsteiken

2 kommentarer:

  1. Herlig stemningsreferat fra turen deres Ingvild og FANTASTISKE bilder:O)

    God helge klem fra meg til deg!!

    SvarSlett
  2. Fantastisk!!! Litt heldigere med været enn meg... dvs. vi hadde litt sånt vær de første 2 dagene, men - da hadde vi besøk av en gutt på 5 som ikke hadde så mye ski-erfaring, så det ble ikke så lange turen... men - det ble kvikk lunsj og appelsin, da, og så bakketrening i slalombakken ;)

    SvarSlett