lørdag 20. august 2011

Bryllupssanger

Det er tre sanger som står igjen som "våre" sanger etter bryllupet.
Den første er en av min kjæres favorittsanger. Den ble fremført under vielsen av en god kamerat av ham på gitar og sang, og hans kjære spilte fiolin. Originalen har Tim Buckley. Sangen heter Song to the Siren. En utrolig behagelig melodi!



Den neste sangen er en norsk slager av Lillebjørn Nilsen. Dette var den første sangen min mann spilte og sang for meg. Til tross for litt hurtig tempo brukte vi denne som brudevals, fremført av mine kusiner, min tante og min far:


 
Den siste sangen var min sang til ham. Det var vanskelig å finne en sang som sa akkurat det jeg mente. Dte føltes som om de fleste kjærlighetssanger er skrevet av menn, til kvinner. Og de få som er skrevet til mannen fremføres som regel av en fantastisk sopran, eller de oppleves som oppbrukt... Da jeg kom over denne sangen i min kjæres utvalg av favorittmusikk, var det ikke vanskelig å bestemme seg. Jeg sang, for første gang, alene i mikrofon, mens min far spilte gitar til. Det gikk faktisk rimelig bra! Sangen heter "You you you you you" av bandet The 6th's.


Dette er tre sanger som for alltid vil ha en stor plass i mitt hjerte!!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, herlige sanger allel tre Ingvild.
    SÅ koselig å ha sanger som kjærlighets budskap da..

    Du avd. leder, bare så du vet det, jeg sitter ikke og skriver blogg på jobb altså - jeg har bytta vakt og gikk tidlig i dag, he,he,he...

    God lørdagsklem fra meg til deg!

    SvarSlett
  2. Ja, de er flotte, Ingvild:) Det var flott å få være med å spille brude-valsen for deg og din kjære mann ;) Spesiellt med den bakgrunnen!

    Håper dere fortsatt lever i herlige hvetebrødsdager - selv om hverdagen har startet ;)

    SvarSlett
  3. A wedding song (Bryllupssanger ) can contain both humor and seriousness. Here you can download great wedding songs that are refined and of high quality.

    SvarSlett