torsdag 7. mars 2013

Produksjonen er i gang...

I flere år har jeg strikket babyklær til familie, venner og venninner som har fått små. Nå er produksjonen i full gang for vår egen del. Det er veldig kjekt! Det meste jeg har strikket så langt er praktiske klær i ubehandlet ull. I og med at vi har tenkt å bruke tøybleier, er det for eksempel greit å ha et lite arsenal av bleiebukser. Jeg har også tatt symaskinen fatt og sydd en kosedrakt og noen bukser. Forutenom hjemmestrikkede og hjemmesydde plagg, satser vi på brukt fra familie, venner og nettet. Når man kjenner til miljøkonsekvensene av bomullsproduksjon, pluss arbeidskårene til dem som syr de billigklærene vi kjøper her til lands, får en helst lyst å styre unna hele klesbransjen...

Siklesmekke strikket i restegarn av ull

Voksejakke i minste størrelse - men denne ble plutselig solgt, så jeg må nok strikke ny...

Bleiebukse i oppskrift fra Nøstebarn

En deilig, myk, liten body

Bleiebukse, oppskrift fra boken Myk start

Bleiebukse, også denne er oppskrift fra Nøstebarn sin bok

Kjørepose, strikket i ull fra en ullmølle i Wales

6 kommentarer:

  1. Sååååå herlige plagg
    Og heldige lille venn som skal få bruke disse.
    Både smekken og den bodyen og bleiebuksene virker utrolig gode å ha på for en liten prins eller prinsesse:)

    God klem i ventetiden fra meg:)

    SvarSlett
  2. Hei Ingvild!

    Så koselig blogg du har. Det skal bli hyggelig å følge deg videre. La meg til her jeg. Ha en fin-fin fredag! :)

    Klem, Anne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei
      Tusen takk! Det var hyggelig å høre! Velkommen som følger :)
      Ingvild

      Slett
  3. Hei Ingvild, så kjekk nyhet, gratulerer! Vi har brukt tøybleier på begge jentene, også i barnehagen, og det har vært kjempegreier! Hvis du er interessert kan du få kikke på noen fravokste av våre :-) Tror vi har solgt de aller minste, men vi har for litt større stumper. Snakkes 30/05.

    Hilsen Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei.
      Takk for det. Ja, det er veldig kjekt! Tar gjerne en kikk på bleiene, men vet at min kusine har et rimelig stort utvalg som jeg skal overta, så jeg vet ikke hvor mye mer vi trenger... Er det forskjell på jente- og guttebleier? Er ikke det, sant? Vi kan prates om det tirsdag om to uker ja :)

      Slett