søndag 31. mars 2013

Hentesett

Min mor gleder seg veldig til å bli mormor i egen by. Da hun hørte nyheten spurte hun om hun fikk lov til å strikke hentesettet til den lille - det fikk hun selvsagt! Vi valgte et hentesett fra Dale garn. Se så fint det ble:






Det er kanskje litt stort, men da har hun noe å vokse i :)

Strikkepinnene her i heimen går også flittig. Men har ikke produsert så veldig mye mer siden sist jeg blogget. Holder nå på med en sengepose, og den tar litt tid... I tillegg har jeg strikket noen babyluer og tottenvotter på bestilling... Men, jeg har prøvd meg på å sy babyklær på symaskinen, og det var veldig gøy:) Nå når jeg vet det er en jente, så blir det nok til at jeg syr litt kjoler også :)



 
En aldri så liten bleiebukse til...

Kosedrakt i fleece. Litt stor, men hun vokser vel fort inn i den...


6 kommentarer:

  1. Så koselig! Når kommer hun?
    Jeg husker jeg satt å sydde et plagg per dag på slutten mens jeg ventet på Iben. Men det har naturligvis ikke blitt så mye av det siden :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg må nok sy opp et lite lager før hun kommer. Men det er ikke før i månedsskiftet august/september, så jeg har litt tid enda :)

      Slett
  2. Vet ikke hvor sikker du er på kjønn, men jeg husker A strikket jentebunad under sin 2.graviditet...det ble så avgjort en hann...:) Min jente fikk kjolen...

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Jeg er vel ikke sikrere enn det jordmor fortalte meg...:) Men dersom det enda er en strikket jentebunad i familien, så lånes den gjerne ;)

      Slett
  3. Forresten...veldig fine fleeceklær :)...og hentesettet var skjønt ;)

    SvarSlett