tirsdag 25. desember 2012

Årets julegaver

I år bestemte vi oss for at vi kun skulle gi bort hjemmelagede julegaver. Vi ønsker ikke å være med på det materialistiske kjøret som er før jul, ei heller bidra til enda høyere forbruk. Både ut fra miljøhensyn, men også ut fra hva vi tenker vi egentlig har godt av. Vi har ikke klart å følge dette helt, men det som ikke har vært hjemmelaget har stort sett enten vært souvenirer fra Barcelona eller kjøpt gjennom hjelpeorganisasjoner. Til neste år skal vi bli enda flinkere!

I tillegg til gavenes innhold er jeg også opptatt av gavens innpakning. Det skal se innbydende ut, samtidig som jeg ønsker å styre unna julepapir pga at det inneholder mye fargestoffer og leire, samt at det ikke kan resirkuleres. Det har resultert i at jeg bruker mye gråpapir, avispapir, gavesekker, gjenbruk av gamle gaveposer m.m.

Her er noen bilder av årets gaver:

Årets storproduksjon av likører...


Gaver i alle størrelser og fasonger. Gråpapir, avispapir, cellofan (kanskje ikke så miljøvennlig, men kan resirkuleres) og gaveposer fra Wrapsacks





Likør - innpakket. Har pyntet med tørket epleskive

Hjemmelaget lammerull i sølvpapir og silkebånd, med tørket epleskive

1 kommentar:

  1. Så bra, Ingvild :) Fikk visst ikke kikket på dette innlegget før nå, jeg - kan vel ha noe med at jeg ikke var så aktiv på bloggen i fjor høst ;)

    Flotte gaver - og innpakkinger...

    Klem...

    SvarSlett