søndag 11. september 2011

Aurlandsdalen, for 9. gang


 
Det hele startet i 2001, min mor hadde lyst å gå Aurlandsdalen, denne turen som så mange snakket om - og jeg ble med. I 2002 hadde hun lyst å vise den til min søster og mannen - og jeg ble med igjen. Deretter følte jeg at jeg hadde gått turen, var liksom ferdig med den. Min mor fortsatte. I 2003 og 2004 gikk hun turen med venninner. I 2005 fant jeg ut at jeg ville hive meg med igjen - det er jo en nydelig tur. Og siden den gang har jeg gått den årlig, som regel i september. Det er ulike folk vi får med oss hver gang, men jeg og min mor er liksom "stammen". Vi kjører fra Bergen grytidlig om morgenen. Tar bussen fra Vassbygdi kl 9 opp til Øvstebø/Østerbø, og starter turen ca kl 10. I år var vi nede kl 17.30, men dette varierer svært fra år til år. Deretter pleier vi å spise en deilig middag i Aurland før vi kjører hjem. Vi har flere ganger snakket om å overnatte i Aurland, men foreløpig har det blitt med snakket. I dag er det tungt å gå nedover trapper, men det er vel verd det - det er en fantastisk tur!!

Blikkstille vann

Kjempestort markjordbær. Nydelig!

Verdens fineste teltplass...
Bratt ned..    
 Vetlahelveti sett ovenfra:






Dette skiltet var nytt av året. Fare for at noen har opplevd noe veldig vondt her!


1 kommentar:

  1. Woah, for noe bilder Ingvild!
    Nydelig!
    Høres ut som dere har hatt en flott tur, igjen :)

    God mandagsklem til deg ifra regntunge OS :)

    SvarSlett