torsdag 11. august 2011

Kaninene er kommet

De hvite, blåøyde dvergvedderne er kommet i hus. To søte søstre. Deres tredje søster er nettopp blitt mamma til seks små unger. Dersom noen er interessert i å kjøpe kaninunger så gi meg en lyd...

Jeg har ikke helt funnet navn til disse jentepusene enda. Den ene har stor dobbelthake. Jeg lurte på om hun skulle få navnet prestekrage, men da burde den andre også ha blomsternavn som hvitveis eller tusenfryd - vet ikke hvor godt det klinger? Snøhvit er selvsagt et naturlig navn på en hvit kanin. Snøhvit og prestekrage? Høres det ut som to jentekaniner? Hva med Bianca? Det har liksom noe hvitt i seg, men da må det bli Bernhardine på den andre... Jeg husker jeg hadde en hvit jentebamse da jeg var liten, hun het Nordlys. Det var fordi kjæresten til en mer kjent hvit bamse het Nordlys. Men jeg husker jo ikke hva guttebamsen het, noen som husker? Eller var det Collargol sin kjæreste som het Nordlys? Husker ikke. Han hadde uansett både feile farger og feil kjønn. Hmm. Snøhvit og Tornerose kanskje? Ikke Askepott ihvertfall - feil farge! Nei, her ser det ut som jeg trenger litt hjelp. Da en titt på bildene under og bli inspirert! Forslag mottas med takk!






 


5 kommentarer:

  1. Herlige små myke kaniniser.......)

    SÅ fint det ser ut med den nye trappa Ingvild!
    Dette glede jeg meg til å følge med på .
    Men først av alt gleder jeg meg til å være sammen med deg en hel kveld:o)

    Klem,klem,klem.

    SvarSlett
  2. Altså, siden det er dvergVEDDERe må jo minst en av dem hete Eddie og en kan hete Perlesyltetøy? Eller bare Perle? Dette ser jeg som åpenbart og selvfølgelig, selv om jeg ikke er superfan av Pearl Jam. Grattis med søte hårnøster!

    SvarSlett
  3. Så søte de var:) Du kan jo gå for engelsk. Daisy (tusenfryd) og Lilly (Lilje).

    SvarSlett
  4. Ellers synes jeg Daphodile er så koselig navn. Og de finnes i hvit også:
    http://www.flickr.com/photos/robert-baker/3543324773/
    Så hva med Daisy og Dafodille? :) He he

    SvarSlett
  5. Ha ha. Den brukte jeg litt tid på Berven:) Både Daisy, Lilly og Daphodile er koselige navn Mette. De har jo en søster til, så... Men grunnen til at jeg tenkte på Prestekrage var fordi hun har så stor "dobbelthake":)

    På facebook har jeg fått følgende forslag (som er verd å ta med videre): Kanini og Bernini, Brita og Marita, Snøfryd og Prestekrage, og Ninni og Josefine.

    Skal høre i dag med hun som eier kaninene, om hun har noen innsigelser...

    SvarSlett